Varför ska jag plåga mig själv när ingen annan gör det?

Livet som estet är ett hårt liv. Engelska läxa i mitt hjärta. Mmmm. Kanske ska sova istället. Jag har ju trots allt bara surfat de senaste 3 timmarna. Ja, det är inte lätt inte. Sen är det September också. Kallt som fan. Sådär kallt när man sätter ner fötterna på golvet på morgonen och sådär kallt när man kliver ur duschen och kallt när man går till bussen och hejvadmktkalltdetblevhelatidenheltplötsligt. Det kan väl ialf bli lite oranget i naturen om det ska ta och vara så kallt. Jag ska äta godis imorgon. Längtar. Så var jag duktig och hängde upp tvätten också. Lilla mammsen fick gå och lägga sig istället. Emma kirrar. Och så ska syskonen bort också. Men lite annat folk droppar in. Och om Ida kunde svara på mina sms också. Nä, annat folk sover ju normalt vid denna tid. Ska väl ta och ställa klockan. Om ni undrar varför jag inte pluggade på engelskan ikväll. Så gick den här meningen runt, om och om igen i mitt huvud. - Hur många av de andra tror du pluggade på läxan?



Och sen tänkte jag...

Varför ska jag plåga mig själv när ingen annan gör det? Sen var det nog om det.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag älskar uttrycken när "Emma" följs av ett verb. Emma kirrar. Emma tipsar. Det låter liksom som en följetång. Typ en serie olika TVprogram. Jag finner det underhållande.

2009-09-18 @ 09:13:49
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: e

haha, emma håller med

2009-09-21 @ 17:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0