Tvika alte.

Jag måste bara berätta om mitt beteende i sängen. Neej, inte på det sättet. Nu pratar jag om helt andra omständigheter, nämligen dethär med att göra saker i sömnen.

Att jag både går och pratar i sömnen, vanligtvis utan att minnas något alls av det morgonen därefter, är inte alls ovanligt. Mina föräldrar har slutat vakna när min nattliga babbelstund sätter igång runt tretiden på natten. Igår när jag sov hos min kompis Mia somnade jag i all ordning i hennes säng iklädd pyjamasbyxor och t-shirt, och vaknade lite random iklädd hennes randiga morgonrock. Jag hade ingen aning om vad det var för plagg, det var som om jag aldrig sett det förut när jag vaknade. Det har även hänt att jag somnat på en plats och vaknat på en annan, eller rest mig upp för att möblera om bland tavlorna på väggen medans mina vänner lite sömnvirrigt tittat på från sina madrasser.

Till exempel.

Men att prata i sömnen är en ganska vanlig företeelse. Att gå i sömnen är lite mer ovanligt men fortfarande en känd grej liksom.

Men titta här.

Dessa SMS skickades tydligen mellan mig och Robbin tidigt i ottan i morse. Det börjar med att han skickar ett sms i samband med att han enligt schemat går upp för att gå till jobbet.

Robbin - 5:18: Men skönttttt!
Julia - 5:22: Gomorron
Robbin -5:29: VAD GÖR DU VAKEN?!
Robbin - 5:46: Puuh, du är inte vaken..

Julia - 8:03:  Hehe
Robbin - 8:06: Äru uppe nuuuu?
Julia - 8:14: Lite.
Robbin - 8:18: Om jag vore du skulle jag somna om
Julia - 5:45: Tvika alte

Jag minns inget av detta, speciellt inte den där mycket avslutande sista kommentaren som jag lade. (Hur lyckades jag med den?! Okej att man sluddrar när man PRATAR i sömnen, men när man smsar?) Och att det är två ord som faktiskt skulle kunna misstas för att vara på svenska förstår jag verkligen inte heller hur jag fick till. Jag kan tänka mig mig själv öppnandes ett sömnigt öga men intellektuell blick, nöjt synandes smset innan jag tryckte på skicka och somnade om.

Att ligga helt stilla och tyst i sömnen är antagligen en
ganska ovanlig grej men jag varnar er,


här har ni kvinnan som tar sömnaktiviteter
till en helt ny nivå.



Julia i pyjamas? Gå åt andra hållet.

Kommentarer
Postat av: Robbbbbbbbbin

Haha. Glöööm inte att du även ringde mig i sömnen när du var i Spanien. ^^,

2009-06-30 @ 15:42:46
URL: http://robbbbin.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha neej, fast det gjorde jag nog inte med flit ens i sömnen! Min gissning är att jag öppnade ett sms från dig i sömnen och sen lade mig ovanpå min öppna telefon, och kom åt gröna lurknappen.

2009-07-01 @ 20:46:15
URL: http://livetsomestet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0