Skolavslutning och första dagarna på lovet

Jag lovade ju er lite inlägg här under de sista dagarna och nu satsar jag även på att hålla er mer eller mindre uppdaterade på vad som händer oss estetdamer på sommarlovet. Det kommer nog bara vara jag som uppdaterar, eventuellt även Louisa. Borka är har för dålig bloggdiciplin.

Men det är därför vi älskar henne.

Sommarlovet kom upp som en grynna på öppet hav känns det som. Först var det februari, sen hade vi nationella prov, sen fick vi tillbaka resultaten, sen drog jag in till stan och köpte ett par nya skor, sen fick några dagar med solsken, sen fick vi sommarlov. Ungefär så var det. Ungefär så fort gick det.



Första bilden; Borka och jag i våra allra naturligaste pååser. Andra och tredje bilden: Johanna och Louisa som spanar in oss och beundrar vår otroliga skönhet och önskar att de hade något liknande.

Och nu sitter jag har klockan halv två första riktiga sommarlovsmåndagen, iklädd t-shirt och trosor, med - för att inte bara ge trevliga detaljer - en ganska stor finne i pannan som konsekvens av helgens halsande av inkognito substanser.

I fredags, på avslutningen, var det grillning hos mig. Det var lugna puckar, färskpotatis och korv och plastutemöbler och filtar och chips och godis och ja, för några av oss, något som någon bjöd på som gjorde att de där åtta plusgraderna ute i den falska sommarnatten kändes lite varmare.


Första bilden; Mikiasson och Johanna är glada. Andra bilden; Några män från teknik och el och Borka. Tredje bilden; Mikiasson och Johanna med ketchup och godis. Fjärde bilden - undre raden; Louisa är glad och sötast i världen. Femte bilden; Borka med män från el och teknik. Sjätte bilden; ketchup, läsk, tallrikar, ketchup igen.

Sen var det lördag, dagen för studenterna att springa ut. Jag åkte upp till skolan, precis som Borka, Johanna och Mikiasson gjort, kom fram i sista sekunden och övergav faktiskt mina estetvänner för att dra på studentmottagning hemma hos en av mina äldsta vänner Lisa, vars bror (som jag för övrigt var kär i mellan sexårs och fyran) gick ut från byggprogrammet. Det var supermysigt och allt, en highlight var när jag och Lisa hittade en CDskiva av anonym ålder märkt med "Björns favo låtar", som vi satte igång nere i lokalen där maten var. Festen var säkrad när skivan visade sig innehålla genomgående Markoolio och Teddybears STHLM.

Det var en dag av kärlek, vilket kunde bekräftas då jag hörde talas om en offentlig kyss bland studentflaken mellan Emma Bork och en anonym student. Sånt är alltid fint och mysigt och så.

På kvällen var vi utbjudna till Muskö, där estettvåorna skulle ha lite party. Vi har aldrig haft sådär jäääääättebra kontakt med tvåorna (eller ja, med vissa av dom, vissa av oss, som jag som var tillsammans med Philip i nästan två år, men i allmänhet) så vi tänkte att det kunde ju vara ett najs sätt att lära känna varandra lite bättre.

Festen var hemma hos Kalle, och det visade sig att hans pappa ägde en halv flotta med båtar så dom hade sjötomt, ungefär femtio små hus och hundra bryggor. (Jag har aldrig varit mycket för underdrift) Efter en sightseeing på tomten med Kalle som guide gick vi upp till ett av husen och grillade, garvade och tja, hade roligt i ett normalare tillstånd. Senare på kvällen kom allt fler människor och i mitt huvud blev det väldigt naturligt att sitta och ha djupa samtal om livet med Tim på en vedtrave, springa ned för en ganska brant kulle (jag hade nog inte gjort det om jag kunnat koppla det med risken att stuka foten, vilket jag också gjorde) och stå toavakt. Men ja. Minnet av allt detta känns lite.

Suddigt.

Gårdagen var lugn med film och godis i sällskap av gamla barndomsvänner, vad mina estetvänner gjorde vet jag inte riktigt faktiskt. Man kan inte alltid ha full koll.

Dethär inlägget blev långt och innehållande lite väl mycket kanske, men så är det att vara rockstjärna.

Tills vi ses igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0