Ett rätt så negativt inlägg

Tja. Fan vad arg jag är. Meningen var att vi skulle åka ut till vårt sommarställe på Dalarö och syftet var att varva ner, chilla, bada lite, sola lite, koppla bort allt annat lite. Vad händer? Åker vi till Dalarö? Nej. Varför inte? För att alla i min familj är så jävla passiva och lata och sdfljskfsdjf. Bara för att dom råkar vara lediga hela jävla sommaren så ska dom såklart sitta inne och klaga över värmen (denna underbara gudagåva som äntligen anlänt SAMTIDIGT som jag har semester!!!!) och sätta på en fläkt i vardagsrummet och säga, oj vad varmt, usch vad varmt.


Eeeeeeeeh..
Va?

PRISA GUDARNA DET ÄR SOLIGT HALLELUJAH (och jag är inte ens religiös) men jag vill ut och bort och ta det lugnt och sola och bada och chilla och ligga i gräset och inte veta vad det är för dag. Problem nr 1: JAG ÄR STRESSAD ÖVER ATT JAG INTE HINNER STRESSA NER. Om fyra jävla dagar kommer jag vara inne på Coop igen och inte veta hur solen ser ut. Är det konstigt att jag har någon slags längtan till att ta det lugnt och utnyttja ledigheten och värmen som faktiskt är här? Tydligen. "Emma du är så konstig", "Emma du är så stressad", "Emma du är så jobbig", "Emma kan vi inte göra det om en vecka?"
Svaret är nej. För jag jobbar då. Och det är problem nr 2. Att jag inte har så mycket ledighet.
Meeeeeen aja. Imorgon ska jag iallafall släpa med mig Ullis och Madde ut till Ringvägen och bada. För jag SKA bada. Och jag ÄR stressad. Och jag ÄR sur. Och jag tänker vara det nu. Det är ändå värdelöst att jobba för pengarna tar ändå bara slut. Jag ska fan säga upp mig. Fyfan.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0