Cykelprojektet

Sen jag fick min cykel har jag tänkt på att jag skulle vilja lacka om den. Först nu, ett år senare, har detta äntligen blivit aktuellt! I söndags plockade pappa isär cykeln och jag och Agnes satte oss på moppen med toppluva och hockeyhjälm och släpade oss iväg till OK. Vi köpte sandpapper och tog oss hem igen. Sen började vi sandpappra.

Nästan färdiga tyckte vi att vi är väl värda en paus efter flera timmars hårt slit. Så vi tog en paus. En lång paus. Nästan pinsamt lång. Till idag. Onsdag. Då drog jag på mig ett par hiskeligt fula byxor och ett par gamla skor och satte mig och slipade på det sista pill-görat. Det är inte direkt det enklaste att försöka slipa överallt på en pakethållare det kan jag tala om!

Nu har jag och pappa iallafall sprayat på det första lagret och den blir riktigt orange! Senare ska en cykelkorg i bast och en låda till pakethållaren tillkomma. Tror jag iallafall. Den blir fin!

Det är inte varje dag man får se Louisa Sallborg skitig i ett garage!

Jag har till och med smutsfläckar i ansiktet. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Julia

Längtar tills jag får se din cykel Louie!

2009-06-18 @ 02:47:40
Postat av: Louiiiiie

visst gör du? Den blir sååååå fin!

2009-06-21 @ 16:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0