På Julias önskan.

Att jobba i butiken idag var inte lika kul. Det är konstigt nog lugnt. Alla är väl och badar, äter glass i hamnen, ute med båten eller något annat kul medans jag står här.

Men iaf, mellan ingången till "gallerian" och butiken finns en trappa där man dagligen ser kund efter kund gamla som små huka sig ner för att leta efter något. För där har ett barn (gissar jag) eller någon annan omogen som tror själv att den är rolig klistrat fast en enkrona. För den enkronan kan man knappt köpa ett tuggummi, varför envisas man att försöka få upp den, man blir ju inte direkt rikare på nått sett. Jo, för att det är riktigt frustrerande! Jag har själv försökt sparka bort den ett antal gånger så jag är inte mycket bättre själv. Men Julia hon är ju rätt bra, hon tänkte lite innan hon hann böja sig ner.

En varning;  Försök alltså inte få upp enkronan om ni mot förmodan någon gång skulle få lusten att hälsa på mig här nere i källaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0